ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ σε 83χρονο γιατί εξύβρισε ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ
Σε ποινή φυλάκισης έξι μηνών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε από το Β'Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης, 83χρονος συνταξιούχος για εξύβριση δημοσίων υπαλλήλων ενώ απαλλάχτηκε για τη συκοφαντική δυσφήμιση. Αφορμή στάθηκε η καθυστέρηση που...
παρατηρήθηκε πριν από έξι χρόνια στη διαδικασία ανανέωση της άδειας παραμονής της αλλοδαπής συζύγου του από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Με επιστολή του, το Φεβρουάριο του 2006, προς το Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης που στη συνέχεια διαβιβάστηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εσωτερικών και στο Συνήγορο του Πολίτη, ο συνταξιούχος διαμαρτυρήθηκε για αυτήν την καθυστέρηση και κατήγγειλε με συγκεκριμένους χαρακτηρισμούς την ανάρμοστη συμπεριφορά που, όπως ισχυρίστηκε, του επέδειξαν οι υπάλληλοι όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών.
«Ο απλός πολίτης για να λύσει το πρόβλημά του, ενδεχομένως, πρέπει πρώτα να λύσει το πουγκί του», ανέφερε στην επιστολή του, υιοθετώντας, παράλληλα, χαρακτηρισμούς όπως «ανίκανοι» «αδαείς» και «αγενείς» σε βάρος των υπαλλήλων της υπηρεσίας.
Μετά από μήνυση του τότε διευθυντή της Διεύθυνσης Αστικής Κατάστασης Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο συνταξιούχος μηχανολόγος μηχανικός παραπέμφθηκε σε δίκη, για τις πράξεις της συκοφαντικής δυσφήμισης και της εξύβρισης.
Στην απολογία του είπε ότι δεν μετάνιωσε για όσα είπε και πρόσθεσε ότι είναι υπερήφανος για αυτό που έκανε.
Υπάλληλοι της Περιφέρειας καταθέτοντας στο δικαστήριο ισχυρίστηκαν ότι η καθυστέρηση οφείλονταν στον φόρτο εργασίας που αντιμετώπιζε η υπηρεσία τους, ενώ χαρακτήρισαν προσβλητικές τις σε βάρος τους εκφράσεις από τον κατηγορούμενο.
Το δικαστήριο τον απάλλαξε τελικά από την κατηγορία της συκοφαντικής δυσφήμισης και τον έκρινε ένοχο για την πράξη της εξύβρισης.
Τελικά το δικαστήριο επέβαλε ποινή φυλάκισης έξι μηνών με τριετή αναστολή. Ο 83χρονος άσκησε έφεση κι αφέθηκε ελεύθερος.
Ετικέτες ΕΞΥΒΡΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΝΟΜΙΚΑ
3 σχόλια:
ΝΑ "ΑΓΙΑΣΕΙ" ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΤΟΥΣ ΕΙΠΕΣ ΤΟΥΣ ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ...
ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΟΙΝΕΣ, ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΙΤΛΟ ΤΙΜΗΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΠΟΛΙΤΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ,ΠΟΥ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΟΥ ΛΟΓΟΥΣ...
ΚΑΙ ΠΑΛΙ "ΕΥΓΕ"...
Ο κλασικός έλληνας που χωρίς να έχει ιδέα τι συμβαίνει σε τέτοιες υπηρεσίες και κυρίως χωρίς να ενδιαφέρεται να μάθει, βρίζει όποιον βρει μπροστά του χωρίς να σκέφτεται τίποτα. Και το καλύτερο πολύ συχνά στη συνέχεια ψηφίζει το κόμμα που ψηφίζει πατροπαράδοτα άσχετα αν είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνο για την κατάσταση αυτή. Και βέβαια υπάρχουν και οι υπόλοιποι αδαείς όπως η Anatolia που υπερθεματίζουν. Επειδή έχω εργαστεί σε αντίστοιχη υπηρεσία ο φόρτος εργασίας είναι πραγματικός. Η αλήθεια είναι ότι 6 χρόνια που αναφέρει το ρεπορτάζ μου φαίνεται υπερβολικά μεγάλο διάστημα. Αλλά επειδή συμβαίνουν διάφορα δεν είναι απίθανο να οφείλεται και σε έλλειψη κατάλληλων δικαιολογητικών από την αιτούσα. Ας πούμε όμως ότι τα πράγματα είναι όπως στο ρεπορτάζ. Α) Ο πολίτης θα έπρεπε πρώτα να μάθει το μέσο όρο που κάνουν οι άδεις διαμονής να εκδοθούν. Αν ήταν τόσο μεγάλος για όλους η λύση δεν είναι να βρίζουμε όποιον βρούμε μπροστά μας. Κάνε έγγραφό στον Γενικό Γραμματέα της υπηρεσίας ή και ακόμα στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου εσωτερικών και ζήτα εγγράφως εξηγήσεις (υπάρχει προθεσμία για να σου απαντήσουν). Το να βρίζεις τον κάθε υπάλληλο που βρίσκεις μπροστά σου είναι μια συμπεριφορά καφενείου που σίγουρα δεν βελτιώνει το πώς λειτουργούν οι υπηρεσίες. Αντιθέτως αν όλοι ανέφεραν εγγράφως και ενυπόγραφα τις δυσκολίες και τις παρατηρήσεις τους στην αρχή που προΐσταται (υπουργείο) και που κυρίως αποφασίζει για τον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών τα πράγματα υπάρχει ελπίδα να βελτιωθούν, είναι άλλωστε ο μόνος τρόπος. Οι δε υπάλληλοι δεν είναι αυτοί που ευθύνονται για την υποστελέχωση των υπηρεσιών τους και το δυσανάλογο φόρτο εργασίας που πολύ συχνά υπάρχει λόγω κακής κατανομής προσωπικού από την κεντρική διοίκηση. Και η υποστελέχωση σε σχέση με τις αρμοδιότητες είναι ένα πολύ σημαντικό και υπαρκτό θέμα (για το οποίο οι υπουργοί και οι επιτελείς τους επιδεικνύουν πλήρη αδιαφορία). Υπάρχουν υπηρεσίες που το προσωπικό δεν έχει που να καθίσει από την πολυκοσμία, ως εκ τούτου πέφτει «ξύσιμο»…και άλλες που παλεύουν με ελάχιστο προσωπικό ένα υπερβολικό όγκο εργασίας και αρμοδιοτήτων. Και βέβαια η Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα. Δεν φτάνουν όμως τα έγγραφα των υπηρεσιών προς τους προϊσταμένους, χρειάζεται και η συνδρομή των πολιτών (αυτό είναι και το νόημα του πολίτη όπως αναφέρεις φίλη Anatolia και όχι αυτού που μπινελικώνει αδιακρίτως). Για το μέσο Έλληνα όμως αυτά είναι ψιλά γράμματα. Ο δημόσιος υπάλληλος πίνει φραπέ και παίζει πασιέντζες (ή τάβλι, αναλόγως την υπηρεσία) ενώ ο πολίτης δεν εξυπηρετείται ποτέ. Μας νοιάζει να μάθουμε τι συμβαίνει και που βρίσκεται η ουσία του προβλήματος? Πώς πιθανόν μπορούμε να συμβάλουμε στην επίλυσή του? Δεν βαριέσαι, που να καθόμαστε να βρίσκουμε ποιος έχει την ουσιαστική ευθύνη και άλλωστε εμείς θα διορθώσουμε αυτή την κατάσταση? Ρίξε τα μπινελίκια σου και φύγε (και μην ξεχάσεις να τους ξαναψηφίσεις). Στη χώρα που οι δημόσιες υπηρεσίες εδώ και πάνω από 15 χρόνια στελεχώνονται μέσω ΑΣΕΠ (…ποίος είναι αυτός?) και ο κόσμος σε ρωτάει ακόμα «τι μέσο είχες και μπήκες στο δημόσιο» είναι προφανές το «ενδιαφέρον» του μέσου Έλληνα να μάθει έστω και τα βασικά για το πώς λειτουργεί η δημόσια διοίκησή του, πόσο μάλλον να κάνει κάτι για να τη διορθώσει. Β) Υπάρχει αδικαιολόγητη καθυστέρηση? Υπάρχει και ο Συνήγορος του Πολίτη (…ποιός είναι πάλι αυτός παιδάκι μου?). Απευθύνσου εκεί. Είναι αρκετά γρήγορος και αποτελεσματικός στην επικοινωνία του με τις υπηρεσίες και οι άνθρωποί του μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά στη επίλυση προβλημάτων μεταξύ πολιτών και δημόσιων υπηρεσιών. (συνέχεια…)
(…συνέχεια από προηγούμενο)
Γ) Λες ότι οι υπάλληλοι μιας υπηρεσίας «τα παίρνουν»? Αν μιλάς χωρίς αποδείξεις επειδή έτσι άκουσες στο καφενείο τράβα συνέχισε την πρέφα σου και αν φας και μήνυση πολύ καλά θα σου κάνουν και μπράβο τους. Βρες στοιχεία, μίλησε με ανθρώπους που μπορούν να το βεβαιώσουν και κάνε επώνυμη καταγγελία με τα στοιχεί που έχεις στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα ή καλύτερα στον εισαγγελέα (δεν είναι διακοσμητικοί οι εισαγγελείς) κατά συγκεκριμένων υπευθύνων. Το να προσβάλεις γενικά και αόριστα και όταν σου ζητηθούν ονόματα και επώνυμα των χρηματιζόμενων να καταπίνεις τη γλώσσα σου είναι αρκετά σύνηθες φαινόμενο. Αλλά και πάλι εγώ θα βγάλω το φίδι από την τρύπα? Ε, όχι, ρίχνω μόνο το μπινελίκι μου και γυρνάω σπίτι μου. Αν δε μιλάω και από το τηλέφωνο ανώνυμα εκεί να δεις… Καταλήγω διαφορετικά λοιπόν από τη φίλη Anatolia και ελπίζω να μη σας κούρασα. Πολύ καλά έκανε ο προϊστάμενος της συγκριμένης υπηρεσίας και υπέβαλε μήνυση και δυστυχώς θα έπρεπε και άλλοι να ακολουθήσουν το παράδειγμά του. - Γιάννης
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα